Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e79t28r 85K13o11u70t66n30ý 3637810939628

Souhlasím s Vámi pane Vaněk. Víte zaujímalo by mě kolik z přispěvatelů, k Vašemu blogu, těch "negativních" vůči němu, četlo text amnestie a nahlédlo do trestního zákoníku. Pokud by tak učinili, zjistili by, že amnestie tak jak je napsána je amaterizmus, lenost pracovat na specifikaci, či záměr. Mediím bych nic nevyčítal. Český národ se dá rád strhnout, ale jen někteří čtou. Třísky opravdu létat nemusely.

+1/−1
9.1.2013 9:37

A53n79t43o98n32í76n 90K83o37u13n17o27v88s84k35ý 9938190598518

Tak jinak:

- prezident má právo udělit amnestii, ale nemá nárok na to, aby tím okamžikem propukly ovace a výkřiky nadšení celého národa

- výkřiky nevole (ale ani "Vole") na věci nic nezmění.

No a tak s tím budeme muset žít.

Na konci týdne má zase sněžit a taky s tím nic nemůžeme udělat. Leda si to oblíbit - to je sice konstruktivní řešení, ale není to řešení uskutečnitelné obecně.

+3/0
8.1.2013 23:37

V49á60c70l85a49v 46K88r63á81l 4153785222444

Napsal jsem ve svem blogu http://vaclavkral.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=314659 ze text amnestie nepovazuju za rozumny, protoze soudy soudi v Cesku tak jak soudi. To znamena ze je dost odsouzenych, kterym je nelogicky udelen trest pod spodni hranici. A naopak. Samozrejme. Vzdy je to o soudci. Proto si myslim, ze ten text mel byt preciznejsi v tom, ze propusteni meli byt lide odsouzeni za specialne a presne jmenovane trestne ciny a to bez casove hranice. Je jasne ze i tak by mohlo dochazet k cinum jako je ono zabiti nebo sexualni zneuziti, protoze oba pachatele byli predtim odsouzeni za drobne kradeze, pokud jsem dobre informovan. Jenze byla li by podminka pro propusteni stanovena takto jasne, mel by president vetsi prostor pro argumentaci. To je jedna vec. Na druhou stranu by si ovsem vsichni meli uvedomit, ze president nepropustil vrahy, znasilnovace ci sexualni delikventy a to ze se propusteni techto cinu dopustili, nelze hazet na Klausovu hlavu, protoze by se toho mohl teoreticky dopustit i milacek naroda, bojovnik proti rezimu Smetana. Kdyby mu hrablo v kebuli. Ze ne? A jak si tim muzete byt jisti? Nebo jak mel Klaus predpokladat ze ten ci onen udela to ci ono?

+1/−3
8.1.2013 22:54

A59n35t21o36n33í70n 45K91o47u86n86o75v21s68k23ý 9258440718208

Já tomu pořád nerozumím.

Prezident má na amnestii právo, dobře.

To ale není totéž co povinnost, ne?

Kdyby byl býval žádnou neudělil, co by se stalo?

Komu by to vadilo (kromě těch zavřených, stíhaných...pochopitelně)?

Tak co ho nutilo, nebo co jemu osobně to přineslo?

+2/−2
8.1.2013 22:07
Foto

F14r39a53n11t81i93š92e62k 42M22a19t78ě58j89k71a 8667624739987

"Kdyby byl býval žádnou neudělil, co by se stalo?" To vám povím zcela přesně. Kritizovali by ho ti samí za to, že za dobu svého mandátu amnestii nedal, a zdůvodňovali by to jeho sebestředností, postrádající empatii a sociální rozměr. ;-)

+7/−10
8.1.2013 22:18

R70a48d23o59s11l72a83v 20K38l76a74u48d46a 5424678184152

To bych zrovna netvrdil. Třeba Havlovi byla amnestie vyčítána. A to i dávno poté co odešel z funkce prezidenta, dokonce i po smrti. Neznám člověka který by si amnestii přál.

+5/−1
8.1.2013 22:27
Foto

F16r33a38n42t39i18š12e79k 38M18a38t84ě49j12k60a 8517454119717

No, tak já to tvrdím. A víte proč? Protože jde o Klause.

+3/−7
8.1.2013 22:28

R89a79d51o38s97l83a64v 84K66l73a71u45d89a 5814658604382

Do teď Klaus amnestii nevyhlásil. Můžete mi ukázat jediný článek, jediný blog, jediný důkaz o tom, že to někomu vadilo?

+3/−1
8.1.2013 22:29
Foto

F44r66a40n40t21i79š72e64k 55M34a88t74ě24j95k11a 8407954279347

Nejde o to, že se zrovna jedná o amnestii. Na VK útočí dvacet let. Ať udělá cokoli. Počínaje oteplováním a EU konče. Není nejmenší důvod si myslet, že lidé typu Moravec, Komárek a další teď dělají něco jiného. A nebýt senzacechtivých médií, která musí prodat náklad...

+3/−4
8.1.2013 22:39

R63a94d40o58s73l32a44v 15K66l71a47u13d82a 5514318164782

Díval jsem se na vaše články, kde jste psal o Václavu Havlovi. "Nemohu mu zapomenout také hromadnou amnestii v roce 1991, kdy z 31.000 osob ve výkonu trestu byly propuštěny dvě třetiny odsouzených"  ;-D  

Nikde jsem tam ale nenašel odpovědnost Čalfovi vlády, ve které byl ministrem financí Klaus. Psal jste hodně nenávistných článků proti Havlovi. Proč vás tak udivuje, že dneska píše někdo proti Klausovi?

+4/−1
8.1.2013 22:44
Foto

F70r41a78n10t78i72š52e58k 75M19a52t76ě69j15k93a 8637414959437

Ale mě to neudivuje. Ostatně i já sám jsem už z principu proti amnestiím, protože zpětně porušují pravidla hry. Byl jsem proti těm od Havla a nesouhlasím ani s tou od Klause. Jen si stojím za tím, že ta mediální histerie je účelová a to proto, že jde o Klause.

+1/−4
8.1.2013 22:49

R14a17d65o17s75l73a15v 91K17l30a16u33d92a 5894328694642

To proto, že jde o prezidenta. Mrkněte se schválně na záběry z roku 1990. Reportéři postávají před věznicemi, dělají se rozhovory s propuštěnými. Pochopitelně ne v takové míře byla, byla tady jedna televize, rozhlas a pět deníků. Nebyl ani internet a lidé si užívali teprve několik týdnů svobody.

+3/0
8.1.2013 22:52
Foto

F48r34a84n32t86i98š97e22k 91M37a95t66ě52j48k51a 8557874119707

Hlavně nebyl bulvár, přičemž bulvární je dnes už skoro každé médium. Tehdy také novináři ještě chtěli podle mě dělat práci poměrně fér. Najděte mi dnes férového novináře.

+1/−4
8.1.2013 22:55

R14a34d12o35s72l80a44v 38K69l85a59u85d47a 5444398254162

Já vážně netuším co se vám zdá nefér.  Tady nikdo nerozebírá plastické operace nosu Heleny Vondráčkové, ale krok prezidenta republiky. Kolik je propuštěných, co je to za lidi, které kauzy nemůžou být dotažené do konce atd. Jestli si myslíte že novináři neinformují objektivně, není nic jednoduššího, než se proti tomu bránit.

+4/0
8.1.2013 23:00

A20n21t27o18n67í93n 83K46o19u35n63o80v63s76k15ý 9888610658398

Na tom možná něco je - ono totiž zřejmě záleží nejen na tom co se říká a dělá ale i na tom, kdo je ten, kdo to říká a dělá. A jestli někdo má pocit, že Václav Klaus říká a dělá to, co posuzovateli nevyhovuje, pak už nemusí ani zkoumat oč běží aby byl proti. Jen nevím, jestli je to chyba toho posuzovatele a jak velká...

0/0
8.1.2013 22:45

M45i98l21o51s51l70a38v 36W42e50i58s31s 9234335444446

Tak tomu říkám argument hoden vaší inteligence :)))

+1/−1
8.1.2013 22:35
Foto

F76r83a61n46t39i28š88e63k 54M79a56t15ě18j53k96a 8857784989787

Vy mně taky. ;-)

+1/−4
8.1.2013 22:39

M17i97l69o74s47l38a67v 51W94e60i13s50s 9564295424386

Ani ne pane Matějka, já vám nic a vy mě také ne. Na vztah se mnou nemáte ani obličej, konto nebo inteligenci.

+5/−2
8.1.2013 22:41
Foto

F15r98a28n10t27i19š57e95k 71M23a32t27ě87j53k71a 8517244549377

Jistě, jistě... Takovejch tu běhá.

+3/−4
8.1.2013 22:44
Foto

J45i17ř19í 24H17e71r76m92á13n51e39k 4986852752250

Nechápu, proč bych si amnestii neměl přát. Je to taková katarze. Ti, co se polepší, a je jich určitě hodně - neplatiči alimentů, nepozorní řidiči a podobně - si amnestie určitě váží a ve většině nerecidivují. A nemnozí, kteří do "krimu" vrátí ať dostanou ostřejší trest.

A že by se za celý roku propustilo jenom 1.000 vězňů? To číslo se mi nějak nezdá.

+2/−3
8.1.2013 22:40

R91a86d60o98s60l96a50v 72K13l33a15u49d62a 5514878604362

Jestliže se někdo dostal do kriminálu kvůli neplacení alimentů, tak to znamená že na ně nemá. Teď byl propuštěn, ale alimenty dál nebude platit. Takže co se stane? Za pár měsíců se tam vrátí;-D

0/0
8.1.2013 22:46

R12a90d95o30s95l83a20v 37K50l25a54u54d41a 5244468504712

Přál jste si amnestii? Proč jste si to takovou dobu nechával pro sebe? Vy tajnůstkáři:-)

+1/0
8.1.2013 22:47

A60n84t90o24n93í39n 94K43o15u89n12o31v23s51k25ý 9898130968938

Katarze, odpuštění.

Já myslím, že odpustit se dá asi všechno.

Jen se na něco asi nedá zapomenout.

Ale předpokládá to určitou úroveň na obou stranách, ne?

Pokud někomu odpustíte, je to určitě příjemné, ale co když to ten druhý chápe jako projev Vaší hlouposti? Nebo zbabělosti nebo slabosti? Co pak?

+1/0
8.1.2013 22:56

A78n93t95o12n49í71n 20K80o95u28n70o19v67s98k90ý 9898120698218

Nevím.

Možná je to chyba, ale mně osobně by amnestie nechyběla a kritizovat prezidenta by mě ani nenapadlo.

Kdyby na oslavu 20.výročí rozdělení Československa (nejsem si jist, že to je oslavyhodný počin, ale dobře, stalo se a bez komplikací, tak chválit Boha aspoň za to) svolal ohromný mejdan na Hrad, bylo by mi to srozumitelné. Takhle nevím.

+3/0
8.1.2013 22:33
Foto

J17i60ř11í 86H89e93r18m15á36n73e38k 4636372262520

Trochu jste to s tím českým dvojím záporem nějak přehnal, pane Kounovský. Myslím, že jste svému příspěvku dal opačný význam než jste zamýšlel.

0/−4
8.1.2013 22:42

F71r76a64n82t51i52š83e58k 97K24a44r80l43i32k 7329608228302

"odsoudíte nevinné, kteří přišli o své peníze a majetky ...." Mladý muži, neblbněte! Ti lidé by to už tak jako tak nedostali. Snad si nemyslíte, že ti gauneři z toho Hsystému a pod. ještě s něčím disponují.  Kdybych vám uvedl s čím, tak by mě vymazali. Ty peníze jsou kdesi v prkvančicích, či jak se říká na Kajmanech....To je skutečně nesmírná hloupost si toto myslet a kdo si tak vede, tak je notorický hlupák či licoměrný darebák. Měl byste se ptát, kdo byli ti lidé, kteří takto "hospodařili", před převratem. Že se jedná o bandu estébáků a bolševiků, to je nad nebe jasnější. A hlavně byste se měl ptát, kdo byli ti soudci, kteří je např. před tím cca. desetiletím neodsoudili. Kdo byli ti policisté, kdo je nedopadli. A ptejte se na kádrovou politiku v 90. letech v českých soudech a třeba na ministerstvu vnitra. Právě z počátku 90. let. Tam hledejte příčiny tohoto marastu.Tam je zakopaný pes.

+2/−4
8.1.2013 21:57

M90i88l42o76s17l16a18v40a 65M82e17n66c63l42o92v25á 9377239357295

Přesně tak, pane Karlíku. Vylévá se spousta špíny na jednoho jediného člověka, za všechno může on, přilévá se olej do ohně vymýšlením způsobů, jak by měly být odškodňovány oběti hospodářské kriminality, zda by třeba tuto Klausovu chybu (amnestii) neměli zaplatit občané apod., ale nikdo se neptá, jak je možné, že ten či onen soudce nebyl schopen po 10 let udělit trest viníkovi, jak je možné, že spousta případů leží roky na soudech a nic, jak je možné, že soudy v takových velkých kauzách prostě nefungují ...  Proč proboha nevěnují čas jednotlivým kauzám a jejich soudcům? To si opravdu všichni myslí, že za každou kausou stojí Klaus, za blbou náladou stojí Klaus, za veškerou korupcí stojí Klaus? Nikdo neřeší naše soudce! Proč?

+1/−1
9.1.2013 0:04

R27a68d33o12s13l71a54v 23K74l81a14u22d26a 5434468364192

"...ale nikdo se neptá, jak je možné, že ten či onen soudce nebyl schopen po 10 let udělit trest viníkovi."    Ale ptá. To jen vy to neslyšíte, protože to slyšet nechcete. Pokud se soud vleče vinou soudu (státu), může si obviněný stěžovat u soudu pro lidská práva. Jenže ten šetří důvody, nejen délku. Takže když obviněný, nebo jeho právní zástupce, úmyslně soud zdržuje, protahuje, vybývá se mu, nemá zastání nikde. Jen u naše Václava. To je ochránce takových lidí:-)

0/0
9.1.2013 6:23
Foto

J93i69ř57í 74R20e85m11e51š 6417596118875

... statisíce, miliony poznali že je to špatně!!! blahopřeji české republice k statisícům, milionům právníků! Ty miliony jsou jedině z blesku a TV. Ty miliony si nepřečetli ani znění amnestie, ne tak aby nad tím přemýšleli! EU

+5/−5
8.1.2013 21:53
Foto

M27i94r18o34s91l12a32v 65M40a73c44e60k 5941645830772

Proč tomuto zvláštnímu textu říkáte dopis ? Dopisy se maji zasílat adresátům zavřené, jinak nejde o dopis, nýbrž pamflet Rv

+3/−9
8.1.2013 21:47

L93i49d30k95a 65Z16e43l53i76n54k17o82v32á 2601700213534

Aproč,mladý  muži,nenapíšete  Nečasovi a  ministru sprave dlnosti ?Bez  rady Blažka a  podpisu vepřojda by  amnestie  nebyla .Tak co být spravedlivý?

+5/−6
8.1.2013 21:25

H35e57l86e94n86a 33M41í23č70k77o29v35á 1967796548122

což jste  nepochopila ?nejde o amnestii,ale plivnout  si na prezidenta..

+8/−8
8.1.2013 21:29

D32a56n90i39e14l 31K20r61o64n56e47r 7944494426797

Koukam,ze se zastavate amnestie snad v diskuzich ke vsem clankum, co zatim vyslu...Rad bych se vas zeptal...tyka se ta amnestie nektereho z vasich blizkych ci dokonce clenu rodiny?

+3/−5
8.1.2013 21:38
Foto

J12i32ř16í 68H17e95r81m16á26n87e82k 4936372232280

Zamyslete se mladý muži, zda se před amnestií také náhodou nekradlo, neznásilňovalo a nevraždilo. A také nad tím, zda by ten pachatel nekonal stejně, kdyby byl propuštěn o pár měsíců později.

+12/−11
8.1.2013 21:14

M79i73l61o80s98l13a79v 81W49e13i46s35s 9394395844456

Zamyslet se může, ale protože nikdo nevidí do budoucnosti, tak je váš argument alibistický. Znásilnění, vražda, krádež byla u lidí, co byly propuštěny na amnestii to je fakt. Netušíte zda by se kriminálník nepolepšil a zda by to udělal. Faktem zůstává že amnestovaní znovu míří do kriminálu což by se nestalo, kdyby jemnost pán přemýšlel.

+8/−5
8.1.2013 21:23

V73á37c97l26a12v 89K20r47á15l 4503495742514

Mlady muz se nezamysli, protoze on se nezamyslil, pokud je autorem tohoto neinteligentniho dopisu, ze k zadne vrazde ani znasilneni mladistve nedoslo. Mlady muz nechape co je to vrazda a co je to znasilneni. Mlademu muzi staci precist si bulvar nebo poslechnout televizi prima a hned ma jasno. Mlady muz nezna rozdil mezi smrti, ke ktere doslo vice mene nestastnou nahodou a vrazdou a rozdil mezi znasilnenim a pohlavnim zneuzivanim, ktere muze byt s vedomim a souhlasem poskozene a prestoze takoveto konani je zavrzenihodne, nelze hovorit o znasilneni. Toz tak.

+7/−6
8.1.2013 21:24

R31e37n82a47t46a 76J72a43n67k43o75v32c50o66v65á 7702692510767

Mladý muž je dalším, který zná jednotlivá slova, ale textu nerozumí.

+8/−3
8.1.2013 21:28
Foto

J40i51ř18í 65H39e96r25m88á63n23e74k 4586622152400

Ono je to tak, že to úmyslně zkreslí. A v jiné judikatuře by ty činy opravdu jako vražda a znásilnění kvalifikovány být mohly.

+2/−5
8.1.2013 21:47

V27á74c63l87a92v 62K22r12á15l 4933315922614

Nu coz, ale znam taky judikaturu, kde by o trestny cin neslo. Napriklad Vatikan, kde je sex povolen od 12 let. Ne, nechci to zlehcovat. Jenze nikdo nezna skutkovou podstatu. Ani u toho zabiti ani u toho udajneho zneuziti. Nikdo nevi nic, krome bulvaru, ktery ale samozrejme jako prvni vedel ze pani Jiraskova spachala sebevrazdu a kdyz se ukazal opak, ani se nenamahali omluvit.

+2/−3
8.1.2013 22:18

H33e53l76e45n97a 72M43í98č22k70o52v50á 1317876198292

přesně tak ,také si nepamatuji ,že by media informovala denně , kde jakou  rvačku kterou vyvolal ,zrovna propuštěný vězeň

+3/−5
8.1.2013 21:28
Foto

J92i83ř23í 27H20e48r89m16á81n58e24k 4286492122700

Protože to je naprostá banalita. Ani každou smrtelnou dopravní nehodu neukazují.

+2/−4
8.1.2013 21:45

M18i13l63o64s20l46a39v 59W89e70i40s14s 9144205474706

Asi každému dojde, že je to vděčné téma a když pustíte 6000 lidí, tak že se na to zaměří. A snad i dojde že těch trestných činů bude víc teď než když  1000 propouští během roku. A je to jenom trh, což by pan Klaus měl ocenit :)

+2/0
8.1.2013 21:50

D73a12n81i21e19l 18K75r50o83n62e69r 7624484586257

Za prve...jde tady o spravedlnost. Trest ma byt primoumerny provineni. Cim zavaznejsi provineni, tim vyssi trest. Pokud spacham stejny cin jako soused za stejnych okolnosti (ciste teoreticky), mel bych dostat stejny trest. Nebo alespon piblizne stejny. To by nemelo byt zavisle na tom, ze se jeden z nas trefil do data, dy zrovna za tento cin zadny trest nehrozi. Kdyz uz nic, je to proti principu spravedlnosti. Coz je samo o sobe dostacujici argument pro to, ze je amnestie spatna. Druha vec je ta, ze pokud se vezni pousti postupne, nedojde k prudkemu narustu kriminality. Jestlize k nemu dojde, policie (a dalsi organy) je zahlcena. Kdyz uz tady hovorime o zamysleni se, tak na Slovensku se na rozdil od nas zamysleli a podle toho vypada jejich amnestie...Obhajci amnestie se rekrutuji zejmena ze skupiny nekritickych milovniku V. Klause (bohuzel jsou takovi mezi nami) a dale z rad kriminalniku ci potencialnich kriminalniku a jejich pribuznych.

+6/−3
8.1.2013 21:35

V58á20c98l44a46v 67K32r98á82l 4633335322554

No vidite pane Kronere jak jste vedle. Ja nejsem ani nekritickym ale vubec zadnym obhajsem Vaclava Klause a dokonce nejsem ani kriminalnik a ani nikdo z mych blizkych. Dokonce nejsem ani jednim z vas. Presto tuto amnestii branim z jednoho prosteho duvodu. Vaclav Klaus, stejne jako presidenti mnoha dalsich zemi, ma k tomuto kroku pravo dane ustavou. Krome toho, argumenty proti teto amnestii jsou naprosto hloupe a casto, jako v tomto otevrenem dopise lzive.

+4/−6
8.1.2013 21:44

P78e43t85r 95V44a86n49ě25k 3662894612108

Neberu panu Klausovi právo na amnestii, sám ji chápu - jak jste si zcela jistě přečetl - a podporuji v takové míře, jako např. na Slovensku, kde se nad tím pan prezident zamyslel. Tento dopis doopravdy slouží spíše jako kritika Václava Klause, který si není ochoten přiznat ani pochybnost nad tím, jak se chová a jak ovlivňuje ostatní lidi.

0/−1
8.1.2013 22:43

P36e22t80r 56V75a75n20ě40k 3542814932148

Ano, máte pravdu, zde jsem se asi unáhlil v pojmenování. Doopravdy tam mělo být zneužívání a smrt s tím podezřením, že to udělali amnestovaní. Také jsem ovšem četl již článek, kde dva amnestovaní muži byli včera (7.1.) obviněni ze zabití. V právnických termínech se přesně nevyznám, to je pravda, a za to se omlouvám. A chtěl jsem poukázat na to, že pan Klaus říká, že nepustil žádné recidivisty, ale již přes 100 amnestovaných znovu bylo na policii. A možná by to udělal i o pár měsíců dál, co by byl propuštěn oficiálně, proč to ale přibližovat.

+1/0
8.1.2013 22:40

V75á10c13l51a13v 98K57r84á84l 4293715502764

Prectete si na strankach hradu text amnestie a nenechte se vlacet bulvarem.

+2/−1
8.1.2013 22:46
Foto

J73i28ř61í 19H10e91r29m47á44n19e54k 4516512162860

Trestný čin zabití dříve neexistoval. Buď šlo o vraždu nebo o těžké ublížení na zdraví s následkem smrti.

+1/0
8.1.2013 22:46

P22e90t11r 96V48a80n30ě43k 3822964212668

Amnestii jsem četl a ne jednou. Bez její znalosti bych článek nepsal. A doopravdy bylo v článku zabití. Jak jsem řekl, přesné termíny neznám, nejsem právník (předpokládám na rozdíl od Vás), za to se omlouvám.

0/0
8.1.2013 22:52

P42e75t24r 16K50o39u79t12n57ý 3587310549898

Určitě se kradlo a krást bude, jenže ono jde vždy o míru, svět není černobílý. A říkat, jinými slovy, když se kácí les létají třísky, v případě že jde o majetek, zdraví a životy není na místě. Specifikce amnestie je příliš široká, to je bezesporu a o tom je diskuse, bulvár nebulvár, jinak veřejnoprávní tv snad bulvár není a text amnestie je veřejně dostupný. Myslím, že vše dokresluje prohlášení neomylného pána z Hradu, že útoky nejsou vedeny proti amnestii ale proti němu aby se chudinkovi zhoršilo uplatnění až opustí Hrad. To už je nejspíš na stihomam.

0/0
9.1.2013 8:45



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.