Žalovat Klause? Rozhodně ano! Shrnutí a symbolika gesta Senátu

Rozhodl jsem se napsat svůj krátký osobní názor na situaci kolem našeho pana prezidenta Klause, která se dnes vyvrbila v žalobu k ÚS. Jedná se o osobní názor, se kterým nemusíte souhlasit, nicméně já to tak vidím. České zemi vládli mnozí, věřící i neznabozi.Jaký však byl náš král Vašek, nebo spíše Hradní šašek?

Pan Klaus je (ještě stále) prezident ČR, ale já se s ním nikdy neztotožnil. Již odmala jsem vnímal jeho antipatie s Václavem Havlem, kterého naopak díky výchově doma, ve škole i ve společnosti považuji za jakéhosi hrdinu našeho novodobého státu. A soudím, že dle reakcí nejen na jeho smrt, ale i některá vyjádření pana Klause nejsem sám kdo to takto vidí.

Právě vyjádření pana Klause na adresu bývalého prezidenta Havla mě doslova uráží. S jakým despektem zachází s jeho heslem "Pravda a láska vítězí" a jak hrubě a nechutně se vyjadřuje na adresu někoho, kdo by mohl být inspirací nám všem je pro mě až zarážející. Já osobně to vnímám jako žárlivost na osobu pana Havla, jejíž oblíbenosti nikdy pan Klaus nemůže dosáhnout.

Výroky typu homosexualismus je nemoc, globální oteplování neexistuje - resp. nezaviňují ho lidé, se nejen naprosto kříží s názory valné většiny lidí, ale odporují (co se týče oteplování) i všemožným průzkumům, pokusům a důkazům, kdy byl tento jev poměrně dobře dokázán. Pan Klaus své výroky ale zpět nevezme a ani svou chybu neuzná - nikdy. A to je další ohromný důvod mé antipatie vůči němu. Jeho arogantní a ješitné chování, kdy není schopen uznat pravdu soupeře, naopak se snaží vše obrátit ve svůj prospěch. Chybu nepřiznat a myslet si o sobě že jsem Bůh, by mohlo být jeho motto. 

Lednová amnestie je takovou třešničkou na dortu jeho působení. Pan Klaus, pálící za sebou všechny možné mosty, snažící se udělat co nejvíce skutků na poslední chvíli, aby vešel do dějin - ať už díky čemukoliv, je prostě dokonalý. Otálení se jmenování ústavních soudců, podivná jmenování členů vlády, příšerná reprezentace ČR v zahraničí a další a další nedobré činy, které se mi vážně nelíbí.

Je zcela jisté, že pan Klaus udělal i dobré skutky, bohužel mě teď nenapadá jaké, protože těch negativních je většina. Z výše popsaných důvodů říkám jednoznačné ANO žalobě na pana Klause. Je mi zcela naprosto jasné, že soud jednání zruší kvůli skončení platnosti zákona, nebo Klaus nebude uznán vinným, ale jako symbolické gesto vnímám tuto žalobu veskrze pozitivně. Doufám, z hloubi duše doufám, že se pan Klaus alespoň trochu - na chvíli lekne, či se alespoň zamyslí nad svými skutky, protože i to by byl ohromný pokrok.

Nikdy jsem na žádnou ze státních institucí nebyl více pyšný než nyní na Senát. Vyslechnout petici několika desítek tisíců lidí a názor několika stovek tisíců lidí a konečně se výrazněji projevit a stát si za svým názorem - i když se jednalo o takovéto rozhodnutí proti hlavě státu, je pro mě velmi příjemným překvapením.

Je mi jasné, že většina z Vás bude oponovat mediálním obrazem země a mezinárodní ostudou. Jenže dle mě té ostudy pan Klaus ztropil svým chováním (Chilské pero), výroky (Havel, oteplování, euroskepticismus) již víc než dost.

O obrazu prezidenta ostatně vypovídá i způsob útoku na něj - mluvím zde o airsoftové pistoly s plastovými kuličkami. Jednoduše a prostě jak to shrnula lidová tvořivost - Jaký prezident, takový atentát.

Autor: Petr Vaněk | pondělí 4.3.2013 22:28 | karma článku: 24,49 | přečteno: 874x
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4447x
Student vysoké školy UK, Fakulty sociálních věd - znechucený politickou situací, nadšený fanoušek filmu a sportu, troufalý optimista.

Twitter: @petan416 (https://twitter.com/petan416)

Seznam rubrik